ProjektSMARTEDUCGbylrealizovánjakoprojektinstitucionálníspolupráce běhemdvouletspodporouProgramuVzděláváníFondůEHP2014-2021. ProjektkoordinovaloČeskévysokéučenítechnickévPraze(ČVUT)Česká republika, ve spolupráci s University of Stavanger (UiS) z Norska.Tentoprojektbylzahájenscílempodporovatsynergiívkontextuzměnyklimatu achytrýchměst.Tatospoluprácemělazacílzlepšitjakvzdělávací,takvýzkumné aktivityprostřednictvíminterdisciplinárníhopřístupu.Jinýmislovy,byla zaměřenanabudováníkapacitvevyššímvzděláváníprozměnuklimatuachytrá města.Projektové aktivity a výstupy:Projektsestávalzečtyřaktivitvzájemnéhoučení,dálejenpeer-learningu(PLA), kterébylynavrženytak,abypodporovalyinterdisciplinárníspoluprácimezi akademickým personálem z různých fakult. Tyto PLA hrály klíčovou roli v:•Vyvíjeníinovativníchvýukovýchmetodikapřístupůsdůrazemnavýzvou založené učení.•Výměně postřehů o výzkumných strategiích orientovaných na mise.•Představováníatestováníšpičkovýchdigitálníchnástrojůprovyšší vzdělávání, včetně aplikace umělé inteligence.•Diskutováníointegracitématzměnyklimatudorůznýchakademických osnov.•Prozkoumávánízpůsobů,jaksynergizovatvzdělávacíavýzkumnéaktivity, aby se zvýšila kvalita vyššího vzdělávání.Ačkolivprimárnímzaměřenímbylazměnaklimatuachytráměsta,širšímcílem bylozlepšitinterdisciplinárníspolupráciamodernizovatvýukovéavýzkumné metodiky.Podporovánisvýmispolečnýmiaktivitamipeer-learningu,akademickýpersonál obou univerzit společně vyvinul čtyři klíčové zdrojové knihy:•Zdrojovákniha1:Inovativnívýukovémetodyapřístupyvevyšším vzdělávánínatémaudržitelnáachytráměsta-Tatozdrojováknihase zabývánovýmipedagogickýmistrategiemipřizpůsobenýmivzdělávánío udržitelném městském rozvoji.•Zdrojovákniha2:EUKlimaamisechytrýchměst:Univerzityspojující výzkumavzdělávání-KKomplexnízdrojovákniha,kterýnabízívhledydo integracecílůmisíEUproklimaachytráměstadouniverzitníhovýzkumu, poskytujepříklady,budovánídovednostípromladévýzkumníkya doporučenýrámecprozvyšováníkapacityuniverzitaproaktivníspoluprácis externímizainteresovanýmistranami,inspirovanýevropskýmigrantovými příležitostmi.•Zdrojovákniha3:Inovativnímetodikyadigitálnínástrojeproonline vzdělávánívoblastichytrýchaudržitelnýchměst-Tatozdrojovákniha zdůrazňujepotenciáldigitálníchnástrojů,včetněuměléinteligence,ve zlepšováníonlinevzdělávánízaměřenéhonaudržitelnouachytrou urbanizaciskonkrétnímipříkladyjejichimplementacedouniverzitních kurzů,abysepodporovaliproaktivní,inovativníaspolupracujícíbudoucí občané.•Zdrojovákniha4:Integracezměnyklimatudoosnovvyššíhovzdělávání apodporasynergiesvýzkumnýmiaktivitami-tatopublikacenabízí pokynyprointegraciaspektůzměnyklimatudoosnovvyššíhovzdělávánís několikapříkladyazdůrazňujevýznamsynergiemezivzdělávacímia výzkumnýmiaktivitamipřimodernizaciakademickýchosnovprostřednictvím transdisciplinárníhopřístupukřešeníspolečenskýchvýzevvkontextu udržitelných a chytrých měst.VíceinformacíotěchtozdrojovýchkniháchnaleznetevsekciVýstupy(Deliverables) této webové stránky..