© Czech Technical University in Prague

Dopad na konečné příjemce

Pro konečné příjemce, kterými jsou akademický personál a nepřímo studenti, které vyučují, projekt přinesl významnou změnu. Členové personálu, kteří se původně cítili nejistě nebo jim chyběly znalosti v určitých oblastech, jsou nyní vybaveni hlubším porozuměním inovativním výukovým metodikám, významu řešení změny klimatu ve svých osnovách a nuancím rámcového programu Horizon Europe. Toto rozšířené znalosti a spolupráce nepochybně přejdou i na studenty a zajistí tak komplexnější a lépe informované vzdělání.

Význam a dlouhodobý dopad

Význam projektu SMARTEDUCG spočívá v jeho potenciálu přeformovat akademickou krajinu. Projekt, který překlenul interdisciplinární mezery a podpořil spolupráci, stanovil precedent pro to, jak se univerzity mohou přizpůsobit vyvíjejícím se požadavkům 21. století. Očekává se, že dlouhodobý dopad bude hluboký, přičemž akademický personál bude více nakloněn modernizaci vzdělávání a výzkumných metodik. Navíc důraz projektu na výzkum orientovaný na výzvy a mise jej pozicionuje jako průkopníka budoucích akademických iniciativ, zejména v rámci programu Horizon Europe. V podstatě SMARTEDUCG nejen řešil okamžité akademické výzvy, ale také položil základy pro více spolupracující a interdisciplinární budoucnost. Na tomto základě jsou obě univerzity odhodlány rozšířit výhody intelektuálních výstupů projektu na širší akademickou veřejnost, aby zajistily, že i ti, kteří se přímo neúčastnili aktivit peer-learningu, mohou využívat postřehy a metodiky pro zlepšení svých vzdělávacích a výzkumných aktivit. K udržení a zesílení tempa projektu jsou pro budoucnost plánovány pravidelné aktivity peer-learningu, které mají za cíl neustále podporovat sdílení odborných znalostí a transdisciplinární spolupráci napříč různými odděleními a fakultami. V podstatě SMARTEDUCG nejen řešil okamžité akademické výzvy, ale také položil základy pro více spolupracující a interdisciplinární budoucnost .
EEA & Norway Grants – Institutional Cooperation Programme
Projekt SMARTEDUCG byl realizován jako projekt institucionální spolupráce během dvou let s podporou Programu Vzdělávání Fondů EHP 2014-2021 . Projekt koordinovalo České vysoké učení technické v Praze (ČVUT) Česká republika, ve spolupráci s University of Stavanger (UiS) z Norska. Tento projekt byl zahájen s cílem podporovat synergií v kontextu změny klimatu a chytrých měst. Tato spolupráce měla za cíl zlepšit jak vzdělávací, tak výzkumné aktivity prostřednictvím interdisciplinárního přístupu. Jinými slovy, byla zaměřena na budování kapacit ve vyšším vzdělávání pro změnu klimatu a chytrá města. Projektové aktivity a výstupy: Projekt sestával ze čtyř aktivit vzájemného učení, dále jen peer-learningu (PLA), které byly navrženy tak, aby podporovaly interdisciplinární spolupráci mezi akademickým personálem z různých fakult. Tyto PLA hrály klíčovou roli v: Vyvíjení inovativních výukových metodik a přístupů s důrazem na výzvou založené učení. Výměně postřehů o výzkumných strategiích orientovaných na mise. Představování a testování špičkových digitálních nástrojů pro vyšší vzdělávání, včetně aplikace umělé inteligence. Diskutování o integraci témat změny klimatu do různých akademických osnov. Prozkoumávání způsobů, jak synergizovat vzdělávací a výzkumné aktivity, aby se zvýšila kvalita vyššího vzdělávání. Ačkoliv primárním zaměřením byla změna klimatu a chytrá města, širším cílem bylo zlepšit interdisciplinární spolupráci a modernizovat výukové a výzkumné metodiky. Podporováni svými společnými aktivitami peer-learningu, akademický personál obou univerzit společně vyvinul čtyři klíčové zdrojové knihy: Zdrojová kniha 1: Inovativní výukové metody a přístupy ve vyšším vzdělávání na téma udržitelná a chytrá města - Tato zdrojová kniha se zabývá novými pedagogickými strategiemi přizpůsobenými vzdělávání o udržitelném městském rozvoji. Zdrojová kniha 2: EU Klima a mise chytrých měst: Univerzity spojující výzkum a vzdělávání - KKomplexní zdrojová kniha, který nabízí vhledy do integrace cílů misí EU pro klima a chytrá města do univerzitního výzkumu, poskytuje příklady, budování dovedností pro mladé výzkumníky a doporučený rámec pro zvyšování kapacity univerzit a proaktivní spolupráci s externími zainteresovanými stranami, inspirovaný evropskými grantovými příležitostmi. Zdrojová kniha 3: Inovativní metodiky a digitální nástroje pro online vzdělávání v oblasti chytrých a udržitelných měst - Tato zdrojová kniha zdůrazňuje potenciál digitálních nástrojů, včetně umělé inteligence, ve zlepšování online vzdělávání zaměřeného na udržitelnou a chytrou urbanizaci s konkrétními příklady jejich implementace do univerzitních kurzů, aby se podporovali proaktivní, inovativní a spolupracující budoucí občané. Zdrojová kniha 4: Integrace změny klimatu do osnov vyššího vzdělávání a podpora synergie s výzkumnými aktivitami - tato publikace nabízí pokyny pro integraci aspektů změny klimatu do osnov vyššího vzdělávání s několika příklady a zdůrazňuje význam synergie mezi vzdělávacími a výzkumnými aktivitami při modernizaci akademických osnov prostřednictvím transdisciplinárního přístupu k řešení společenských výzev v kontextu udržitelných a chytrých měst. Více informací o těchto zdrojových knihách naleznete v sekci Výstupy (Deliverables) této webové stránky. .
for climate change and smart cities
Building capacity in higher education

Vítejte

Akademický

rozvoj

prostřednictvím

bilaterálních

aktivit

peer-learning

zaměřených

na

misi

orientovanou

inovaci

pro klimaticky neutrální a chytrá města

Začátek: srpen 2021 Konec: červenec 2023

Referenční číslo projektu: EHP-CZ-ICP-3-018

© Czech Technical University in Prague

Vítejte

Akademický rozvoj prostřednictvím

bilaterálních aktivit peer-learning zaměřených

na misi orientovanou inovaci pro klimaticky

neutrální a chytrá města

Začátek: srpen 2021 Konec: červenec 2023

Reference projektu: EHP-CZ-ICP-3-018

T Projekt SMARTEDUCG byl realizován jako projekt institucionální spolupráce během dvou let s podporou Programu Vzdělávání Fondů EHP 2014-2021 . Projekt koordinovalo České vysoké učení technické v Praze (ČVUT) Česká republika, ve spolupráci s University of Stavanger (UiS) z Norska. Tento projekt byl zahájen s cílem podporovat synergií v kontextu změny klimatu a chytrých měst. Tato spolupráce měla za cíl zlepšit jak vzdělávací, tak výzkumné aktivity prostřednictvím interdisciplinárního přístupu. Jinými slovy, byla zaměřena na budování kapacit ve vyšším vzdělávání pro změnu klimatu a chytrá města. Projektové aktivity a výstupy: Projekt sestával ze čtyř aktivit vzájemného učení, dále jen peer- learningu (PLA), které byly navrženy tak, aby podporovaly interdisciplinární spolupráci mezi akademickým personálem z různých fakult. Tyto PLA hrály klíčovou roli v: Vyvíjení inovativních výukových metodik a přístupů s důrazem na výzvou založené učení. Výměně postřehů o výzkumných strategiích orientovaných na mise. Představování a testování špičkových digitálních nástrojů pro vyšší vzdělávání, včetně aplikace umělé inteligence. Diskutování o integraci témat změny klimatu do různých akademických osnov. Prozkoumávání způsobů, jak synergizovat vzdělávací a výzkumné aktivity, aby se zvýšila kvalita vyššího vzdělávání. Ačkoliv primárním zaměřením byla změna klimatu a chytrá města, širším cílem bylo zlepšit interdisciplinární spolupráci a modernizovat výukové a výzkumné metodiky. Podporováni svými společnými aktivitami peer-learningu, akademický personál obou univerzit společně vyvinul čtyři klíčové zdrojové knihy: Zdrojová kniha 1: Inovativní výukové metody a přístupy ve vyšším vzdělávání na téma udržitelná a chytrá města - Tato zdrojová kniha se zabývá novými pedagogickými strategiemi přizpůsobenými vzdělávání o udržitelném městském rozvoji. Zdrojová kniha 2: EU Klima a mise chytrých měst: Univerzity spojující výzkum a vzdělávání - KKomplexní zdrojová kniha, který nabízí vhledy do integrace cílů misí EU pro klima a chytrá města do univerzitního výzkumu, poskytuje příklady, budování dovedností pro mladé výzkumníky a doporučený rámec pro zvyšování kapacity univerzit a proaktivní spolupráci s externími zainteresovanými stranami, inspirovaný evropskými grantovými příležitostmi. Zdrojová kniha 3: Inovativní metodiky a digitální nástroje pro online vzdělávání v oblasti chytrých a udržitelných měst - Tato zdrojová kniha zdůrazňuje potenciál digitálních nástrojů, včetně umělé inteligence, ve zlepšování online vzdělávání zaměřeného na udržitelnou a chytrou urbanizaci s konkrétními příklady jejich implementace do univerzitních kurzů, aby se podporovali proaktivní, inovativní a spolupracující budoucí občané. Zdrojová kniha 4: Integrace změny klimatu do osnov vyššího vzdělávání a podpora synergie s výzkumnými aktivitami - tato publikace nabízí pokyny pro integraci aspektů změny klimatu do osnov vyššího vzdělávání s několika příklady a zdůrazňuje význam synergie mezi vzdělávacími a výzkumnými aktivitami při modernizaci akademických osnov prostřednictvím transdisciplinárního přístupu k řešení společenských výzev v kontextu udržitelných a chytrých měst. Více informací o těchto zdrojových knihách naleznete v sekci Výstupy (Deliverables) této webové stránky.

Dopad na konečné příjemce

Pro konečné příjemce, kterými jsou akademický personál a nepřímo studenti, které vyučují, projekt přinesl významnou změnu. Členové personálu, kteří se původně cítili nejistě nebo jim chyběly znalosti v určitých oblastech, jsou nyní vybaveni hlubším porozuměním inovativním výukovým metodikám, významu řešení změny klimatu ve svých osnovách a nuancím rámcového programu Horizon Europe. Toto rozšířené znalosti a spolupráce nepochybně přejdou i na studenty a zajistí tak komplexnější a lépe informované vzdělání.

Význam a dlouhodobý dopad

Význam projektu SMARTEDUCG spočívá v jeho potenciálu přeformovat akademickou krajinu. Projekt, který překlenul interdisciplinární mezery a podpořil spolupráci, stanovil precedent pro to, jak se univerzity mohou přizpůsobit vyvíjejícím se požadavkům 21. století. Očekává se, že dlouhodobý dopad bude hluboký, přičemž akademický personál bude více nakloněn modernizaci vzdělávání a výzkumných metodik. Navíc důraz projektu na výzkum orientovaný na výzvy a mise jej pozicionuje jako průkopníka budoucích akademických iniciativ, zejména v rámci programu Horizon Europe. V podstatě SMARTEDUCG nejen řešil okamžité akademické výzvy, ale také položil základy pro více spolupracující a interdisciplinární budoucnost. Na tomto základě jsou obě univerzity odhodlány rozšířit výhody intelektuálních výstupů projektu na širší akademickou veřejnost, aby zajistily, že i ti, kteří se přímo neúčastnili aktivit peer-learningu, mohou využívat postřehy a metodiky pro zlepšení svých vzdělávacích a výzkumných aktivit. K udržení a zesílení tempa projektu jsou pro budoucnost plánovány pravidelné aktivity peer-learningu, které mají za cíl neustále podporovat sdílení odborných znalostí a transdisciplinární spolupráci napříč různými odděleními a fakultami. V podstatě SMARTEDUCG nejen řešil okamžité akademické výzvy, ale také položil základy pro více spolupracující a interdisciplinární budoucnost .
EEA & Norway Grants – Institutional Cooperation Programme
Building capacity in higher education
for climate change and smart cities