© Czech Technical University in Prague

O projektu

Výsledky projektu a dopad

Výsledky projektu byly pro jeho příjemce transformační. Akademický personál z obou univerzit nesmírně těžil z interdisciplinárního sdílení znalostí, získávaje cenné postřehy pro své budoucí výukové aktivity, projekty a publikace. Mladí výzkumníci byli vybaveni novými nápady a dovednostmi nezbytnými pro psaní publikací a grantů. Navíc projekt otevřel cestu k hlubší meziinstitucionální spolupráci na vzdělávání a výzkumu týkajícím se chytrých a udržitelných měst. Jako hmatatelný důkaz jeho dopadu se akademický personál cítil lépe připraven modernizovat akademické osnovy a vyvinuté intelektuální výstupy jsou nyní veřejně dostupné a slouží jako cenný zdroj pro další univerzity. Obě univerzity plánují využívat zdrojové knihy jako cenné reference ve svých budoucích společných iniciativách souvisejících s klíčovými akcemi Erasmus (např. Erasmus Capacity Building, Erasmus Cooperation Partnerships a Erasmus Joint master’s degree) a programem Horizon Europe.

Cílová skupina

Primární cílové skupiny byly výzkumníci a přednášející na počátku své kariéry z obou univerzit (ČVUT a UiS), kteří byli všichni plně zaměstnáni těmito institucemi. Sekundární cílovou skupinu tvořili starší přednášející a výzkumníci. Výzkum ukazuje, že nedávní absolventi mají tendenci postrádat obecnější dovednosti mimo svůj vlastní obor nebo disciplínu. Je to výsledek současných vzdělávacích přístupů, které přijala většina univerzit. Doktorské vzdělání bylo primárně navrženo tak, aby odpovídalo na potřeby lidských zdrojů v akademické sféře. Avšak v dnešní době stále více držitelů doktorátu hledá zaměstnání mimo akademickou sféru. V souladu s tím může být doktorské vzdělání jedním ze způsobů, jakými se univerzity podílejí na rozvoji průmyslu ve svých regionech. Mezi takové obecné dovednosti, které jsou považovány za užitečné, patří schopnost pracovat napříč disciplínami a sektory, spolupracovat při řešení společenských výzev a nakonec získávat externí financování pro výzkum a inovace. Tento projekt navrhoval, že tyto výzvy by mohly být řešeny v progresivním modelu, ve kterém výzkumníci a přednášející z různých disciplín v oblasti udržitelných a chytrých měst se naučili pracovat napříč disciplínami a sektory. Druhým krokem bylo rozšíření dovedností souvisejících s výzkumem založeným na výzvách, tj. výzkumem, který vycházel z širší společenské výzvy, než z konkrétního výzkumného projektu v určité disciplíně. Jinými slovy, účastníci byli schopni kontextualizovat svůj vlastní výzkum jako součást širších společenských výzev. Nakonec byli účastníci seznámeni s výzkumem a inovacemi založenými na misi jako způsobem, jak přemýšlet a organizovat výzkum založený na výzvách. Cílové skupiny těžily z projektu tím, že byly připraveny, jak pracovat v novém výzkumném a inovačním rámci v programu Horizon Europe a jinde, se rozhodly zůstat v akademické sféře, nebo vstoupit do odvětví s intenzivním využíváním znalostí.
EEA & Norway Grants – Institutional Cooperation Programme
for climate change and smart cities
Building capacity in higher education
© Czech Technical University in Prague

O projektu

Výsledky projektu a dopad

Výsledky projektu byly pro jeho příjemce transformační. Akademický personál z obou univerzit nesmírně těžil z interdisciplinárního sdílení znalostí, získávaje cenné postřehy pro své budoucí výukové aktivity, projekty a publikace. Mladí výzkumníci byli vybaveni novými nápady a dovednostmi nezbytnými pro psaní publikací a grantů. Navíc projekt otevřel cestu k hlubší meziinstitucionální spolupráci na vzdělávání a výzkumu týkajícím se chytrých a udržitelných měst. Jako hmatatelný důkaz jeho dopadu se akademický personál cítil lépe připraven modernizovat akademické osnovy a vyvinuté intelektuální výstupy jsou nyní veřejně dostupné a slouží jako cenný zdroj pro další univerzity. Obě univerzity plánují využívat zdrojové knihy jako cenné reference ve svých budoucích společných iniciativách souvisejících s klíčovými akcemi Erasmus (např. Erasmus Capacity Building, Erasmus Cooperation Partnerships a Erasmus Joint master’s degree) a programem Horizon Europe.

Cílová skupina

Primární cílové skupiny byly výzkumníci a přednášející na počátku své kariéry z obou univerzit (ČVUT a UiS), kteří byli všichni plně zaměstnáni těmito institucemi. Sekundární cílovou skupinu tvořili starší přednášející a výzkumníci. Výzkum ukazuje, že nedávní absolventi mají tendenci postrádat obecnější dovednosti mimo svůj vlastní obor nebo disciplínu. Je to výsledek současných vzdělávacích přístupů, které přijala většina univerzit. Doktorské vzdělání bylo primárně navrženo tak, aby odpovídalo na potřeby lidských zdrojů v akademické sféře. Avšak v dnešní době stále více držitelů doktorátu hledá zaměstnání mimo akademickou sféru. V souladu s tím může být doktorské vzdělání jedním ze způsobů, jakými se univerzity podílejí na rozvoji průmyslu ve svých regionech. Mezi takové obecné dovednosti, které jsou považovány za užitečné, patří schopnost pracovat napříč disciplínami a sektory, spolupracovat při řešení společenských výzev a nakonec získávat externí financování pro výzkum a inovace. Tento projekt navrhoval, že tyto výzvy by mohly být řešeny v progresivním modelu, ve kterém výzkumníci a přednášející z různých disciplín v oblasti udržitelných a chytrých měst se naučili pracovat napříč disciplínami a sektory. Druhým krokem bylo rozšíření dovedností souvisejících s výzkumem založeným na výzvách, tj. výzkumem, který vycházel z širší společenské výzvy, než z konkrétního výzkumného projektu v určité disciplíně. Jinými slovy, účastníci byli schopni kontextualizovat svůj vlastní výzkum jako součást širších společenských výzev. Nakonec byli účastníci seznámeni s výzkumem a inovacemi založenými na misi jako způsobem, jak přemýšlet a organizovat výzkum založený na výzvách. Cílové skupiny těžily z projektu tím, že byly připraveny, jak pracovat v novém výzkumném a inovačním rámci v programu Horizon Europe a jinde, se rozhodly zůstat v akademické sféře, nebo vstoupit do odvětví s intenzivním využíváním znalostí.
EEA & Norway Grants – Institutional Cooperation Programme
Building capacity in higher education
for climate change and smart cities