Výsledkyprojektubylyprojehopříjemcetransformační.Akademickýpersonálz obouuniverzitnesmírnětěžilzinterdisciplinárníhosdíleníznalostí,získávaje cennépostřehyprosvébudoucívýukovéaktivity,projektyapublikace.Mladí výzkumnícibylivybaveninovýminápadyadovednostminezbytnýmipropsaní publikacíagrantů.Navícprojektotevřelcestukhlubšímeziinstitucionální spoluprácinavzděláváníavýzkumutýkajícímsechytrýchaudržitelnýchměst. Jakohmatatelnýdůkazjehodopaduseakademickýpersonálcítillépepřipraven modernizovatakademickéosnovyavyvinutéintelektuálnívýstupyjsounyní veřejně dostupné a slouží jako cenný zdroj pro další univerzity.Oběuniverzityplánujívyužívatzdrojovéknihyjakocennéreferencevesvých budoucíchspolečnýchiniciativáchsouvisejícíchsklíčovýmiakcemiErasmus (např.ErasmusCapacityBuilding,ErasmusCooperationPartnershipsaErasmus Joint master’s degree) a programem Horizon Europe.
Cílová skupina
Primárnícílovéskupinybylyvýzkumníciapřednášejícínapočátkusvékariéryz obouuniverzit(ČVUTaUiS),kteříbylivšichniplnězaměstnánitěmito institucemi. Sekundární cílovou skupinu tvořili starší přednášející a výzkumníci.Výzkumukazuje,ženedávníabsolventimajítendencipostrádatobecnější dovednostimimosvůjvlastníobornebodisciplínu.Jetovýsledeksoučasných vzdělávacíchpřístupů,kterépřijalavětšinauniverzit.Doktorskévzděláníbylo primárněnavrženotak,abyodpovídalonapotřebylidskýchzdrojůvakademické sféře.Avšakvdnešnídoběstálevícedržitelůdoktorátuhledázaměstnánímimo akademickousféru.Vsouladustímmůžebýtdoktorskévzděláníjednímze způsobů, jakými se univerzity podílejí na rozvoji průmyslu ve svých regionech.Mezitakovéobecnédovednosti,kteréjsoupovažoványzaužitečné,patří schopnostpracovatnapříčdisciplínamiasektory,spolupracovatpřiřešení společenskýchvýzevanakoneczískávatexternífinancováníprovýzkuma inovace.Tentoprojektnavrhoval,žetytovýzvybymohlybýtřešenyv progresivnímmodelu,vekterémvýzkumníciapřednášejícízrůznýchdisciplínv oblastiudržitelnýchachytrýchměstsenaučilipracovatnapříčdisciplínamia sektory.Druhýmkrokembylorozšířenídovednostísouvisejícíchsvýzkumem založenýmnavýzvách,tj.výzkumem,kterývycházelzširšíspolečenskévýzvy, nežzkonkrétníhovýzkumnéhoprojektuvurčitédisciplíně.Jinýmislovy, účastnícibylischopnikontextualizovatsvůjvlastnívýzkumjakosoučástširších společenskýchvýzev.Nakonecbyliúčastníciseznámenisvýzkumemainovacemi založenýminamisijakozpůsobem,jakpřemýšletaorganizovatvýzkumzaložený navýzvách.Cílovéskupinytěžilyzprojektutím,žebylypřipraveny,jakpracovatv novémvýzkumnémainovačnímrámcivprogramuHorizonEuropeajinde,aťuž serozhodlyzůstatvakademickésféře,nebovstoupitdoodvětvísintenzivním využíváním znalostí.
Výsledkyprojektubylyprojehopříjemcetransformační.Akademický personálzobouuniverzitnesmírnětěžilzinterdisciplinárníhosdílení znalostí,získávajecennépostřehyprosvébudoucívýukovéaktivity, projektyapublikace.Mladívýzkumnícibylivybaveninovýminápadya dovednostminezbytnýmipropsanípublikacíagrantů.Navícprojekt otevřelcestukhlubšímeziinstitucionálníspoluprácinavzdělávánía výzkumutýkajícímsechytrýchaudržitelnýchměst.Jakohmatatelný důkazjehodopaduseakademickýpersonálcítillépepřipraven modernizovatakademickéosnovyavyvinutéintelektuálnívýstupyjsou nyní veřejně dostupné a slouží jako cenný zdroj pro další univerzity.Oběuniverzityplánujívyužívatzdrojovéknihyjakocennéreferenceve svýchbudoucíchspolečnýchiniciativáchsouvisejícíchsklíčovými akcemiErasmus(např.ErasmusCapacityBuilding,Erasmus CooperationPartnershipsaErasmusJointmaster’sdegree)a programem Horizon Europe.